Ouverture de la saison de ski 2011-2012 (dans l'est)

Quelques jours de températures froides et Sunday River Maine ouvre ce week-end (ainsi que Killington).  Oui avec une demie piste mais c'est toujours bien une demie de plus que la compétions.  Et pour répondre à votre question non je n'irai pas ma blonde ma fait comprendre que ce n'était pas sage.  Pour en ajouter il y a de la neige naturelle au menu en Nouvelle-Angleterre.  Bonne saison en espérant que la mienne soit meilleur que la vôtre.

Voici le communiqué:  We're pulling the trigger.


Sunday River will officially open for the 2011-12 season on Saturday, October 29 at 10:01am for a three-day weekend, marking the fifth year in a row we've been skiing and riding by Halloween.

Thanks to 24 hours of hard work by the Sunday River operations team and the most powerful snowmaking arsenal in the known universe the Locke Mountain Triple will spin for skiing and riding on the T2 trail on upper Locke Mountain, plus we'll have an early-season terrain park set up with a single barrel rail, flat rail and flat box.

All open terrain this weekend will be suitable for advanced skiers and riders only, and as always we'll be pushing to open more terrain as fast we can so stay tuned as events unfold. Lift service will open at 8am on Sunday and 9am on Monday, running to 4pm daily with the last upload at 3:30pm.

Lift tickets for Saturday through Monday will be $29 and available at at Barker Base Lodge, but as a special Halloween treat anyone in costume can ski for free on Monday. No, dressing as a skier or snowboarder does not count, and if you question the validity of your costume we suggest bringing candy which may help convince the ticket staff.



After Monday we'll will shut down temporarily but aim to open the following weekend.



Now get out there and find your happy place :)




Plus de détail Sunday River

Commentaires

MadPatSki a dit…
Pas sage? Je te comprends, moi je suis allé à SR, mais les obligations m'ont forcé d'être sage et ne pas descendre plus au sud pour la tempète qui frappait dimanche. Ouais, décision merdique, mais pas vraiment le choix.

Plus d'info sur mon mois d'octobre:
http://madpatski.wordpress.com/2011/11/17/sunday-river-me-october-29-2011-its-october-so-it-must-be-sunday/
Seb D a dit…
Salutation à toi! J'ai pensé que tu serais surement à Sunday River.

Quand à nous on opter pour Saint-Sauveur par paresse et aussi à cause de la passe provincial.
MadPatSki a dit…
Est-ce que la passe provinciale est accepté au Japon? ;)

Disons qu'il me valait des virages en octobre et comme il n'a pas eu de tempête ... ce fut Sunday le samedi. Pas vraiment motivé à MSS même si j'ai une passe à Edelweiss (et bonne à MSS en début et fin de saison).

Articles les plus consultés